Ekstremt høj vurdering af min golf :( {{forumTopicSubject}}
Hej folkens!
Jeg har for nylig modtaget en afgiftsvurdering på min Golf GTI fra 1983 (veteran til marts), som jeg synes er MEGET høj - omkring 36.000kr!
Jeg mener at adskillige indlæg herinde inde for de seneste par år, giver udtryk for at afgiften på sådan en bil lægger et sted mellem 5-10.000kr.
Nu vil jeg så høre om jeg er heldig nok til at en (eller flere) af jer tidligere har indført sådan en bil, og måske kan vejlede mig lidt, og/eller dele lidt dokumentation på deres vurdering som jeg kan sammenligne med i min klage til motorkontoret.
Jeg har taget kontakt til QuickImport for at få vejledning, og de sagde at tidligere vurderinger vil være en stor hjælp i klagemålet!
Jeg krydser fingre og ønsker alle en god dag
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 5 Biler: 6 Emner: 12 Svar: 708
Det er desværre Skat, der har det afgørende ord, og det kan nogen gange være ligesom russisk roulette.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.155
så få man nu en straf afgift for hver km, bilen køre under 20 kmL
det koster 6000kr prL den køre under de 20 kmL
så køre bilen 15 kmL
så er det 5x6000kr
altså 30.000kr i straf afgift, pga dårlig vrændstof økonomi
plus den afgift man skulle betale i forvejen
det er helt hen i vejert,
for kan det ikke betale sig og gøre ældre biler lovlig, ved motorskift,
da ekstra afgiften, snart er højre end bøden, hvis man tager chancen og køre ulovligt
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
Det da helt vildt.
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 147 Svar: 2.816
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 17 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 168
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.155
jeg læste om det på nettet, at regeringen, havde vedtaget det loveforslag eller hvad det nu kaldes,
og at det skulle træde i kraft.
kan ikke huske hvornår det skulle ske.
ved bare det er lort.
jeg havde planner om en V6 motor i min bil, og nu kommer det til at koste omkring 48.000kr i straf afgift, også normal afgift ved siden af.
det er helt hul i hovedet,
hvis jeg skulle gøre det. bliver det uden og betale nogen som helst afgift,
så prøver jeg sku lykken, jeg bliver sjældent stoppet i den
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 17 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 168
Håber du tager fejl.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.155
og ja det bliver ikke sjovt og være vild med V8'er
da de bliver dyre og importer
der er et oplæg her på siden, hvor der er linket til det jeg læste på nettet.
jeg kan ikke finde det,
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
I kan læse om det i registreringsafgiftsloven. Jeg kan ikke huske paragraffen, men det står der direkte. Det blev indført samtidigt med de seneste afgiftsnedsættelser.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 17 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 168
http://www.quickimport.dk/ny-aftale-om-nedsaettelse-af-registreringsafgiften-fra-3-okt-2017/
Til sidst forhøjes grænserne for, hvornår der opnås fradrag for god brændstoføkonomi fra 16 km/l til 20 km/l for benzinbiler og fra 18 km/l til 22 km/l for dieselbiler og tillægget til registreringsafgiften for dårlig brændstoføkonomi hver km/l bilen ligger under grænsen forhøjes fra 4.000 kr. til 6.000 kr. for en ny bil.
Alt i alt betyder det, at nye brændstoføkonomiske biler falder med op mod 60.000 kr. i registreringsafgift. Hvor meget brugte biler falder i registreringsafgift, afhænger af bilens handelspris samt værditab.
Disse karakteristika skal en bil have for at få mest ud af afgiftsnedsættelsen (brugt bil):
En brugt importbil skal helst køre langt på literen, gerne mere end f.eks. 20 km/liter.
Den skal helst have 5 NCAP stjerner, gerne 3 selealarmer.
Nyværdien skal være over 300.000 kr.
Ellers gælder de samme råd, som altid: Husk at en brugt bil følger et værditab, og registreringsafgiften som brugt importbil er defineret af værditabet på tilsvarende biler på det danske marked. Det betyder, at man helst skal finde en bil, som er mindst 3 år gammel fra 1. registreringsdato.
Og hvad så med de helt gamle benzinslugere og dieselosere? Stiger de meget i registreringsafgift?
Ja og nej. Hvis en bil f.eks. kører 8 km/liter, vil der komme et stort tillæg på registreringsafgiften. Men da beregningen for brugte biler sker efter værditabet, bliver tillægget meget mindre end på nye biler. Så ifølge vores beregninger har selv (meget) brugte biler, som kører under 10 km/liter, næsten samme afgift i det nye afgiftssystem som i det gamle. Så hvis din drøm er at importere en gammel Caravelle, kan dette stadig godt lade sig gøre.
Vi anbefaler, at du får en forhåndsvurdering fra QuickImport, før du går i gang med import af brugt bil. Vi laver bindende forhåndsvurderinger efter de nye afgiftsregler, som træder i kraft 3. oktober 2017.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Bemærk, hvis I søger på det, at I skal se på den lov, som er gældende EFTER oktober 2017. Den "gamle" lov siger som sagt 1.000 kr. v/16 km/L.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.740
Det kostede så 10 kilo, lige pludselig en tirsdag eftermiddag.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
Problemet med afgift på gamle biler er tit og ofte at de ved intet om det de vurder, de må have vurderet din afgift i forhold til en lign model udbudt på markedet og sar afgiften efter det. Det var måden de opfandt den afgift jeg skulle give for min Escort, her kiggede de så på en Fra 98 som var sat til 8000kr jeg var ikke utilfreds med min afgift.
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.740
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
På trods af at man på gamle biler ikke skeler til udstyrsniveau eller motor, var der ingen forklaring fra skat på hvordan en afgift kan blive dyrere på en bil hvis handelsværdi i de 10 år er mindst halveret, og jeg tillige kunne dokumentere hvad jeg selv har givet for en sammenlignelig model i 2007. På argumentet om at jeg mente deres værdifastsættelse modsvarer hvad man betaler for en 15 år nyere Astra, fik jeg svaret at "så skulle du have købt sådan en". Jeg kunne klage til landsskatteretten, hvilket jeg efter at have rådført mig med en advokat blev frarådet, fordi du på forhånd stort set er garanteret at tabe.
Så konklusionen i mit tilfælde var at jeg måtte betale ved kasse 1 og bukke mig pænt forover. Derefter kan man så miste den totale respekt for skat og deres uduelige processer og inkompetente medarbejdere og ledelse.
Var de en privat virksomhed, så var de enten gået konkurs eller blevet politianmeldt for længe siden.
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 117 Svar: 1.008
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
EDIT: kan se at Jesper kommer med det samme forslag længere oppe
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Men det slår hårdest igennem på nye biler.
Har man en brugt bil, der i dag kun koster det halve af nyprisen, slår det kun igennem med 50 %, altså 3.000 kr. pr. km/L under 20/22.
En Golf 1 GTI kan dog godt blive hårdt ramt alligevel. Den bliver flået med 60.000 kr. ekstra ganget med afskrivningsprocenten. Men eftersom det er en ret populær bil herhjemme, der står højt i pris (alt er relativt...) og at nyprisen dengang ikke var specielt høj pga. inflation osv., så er det ikke usandsynligt, at den bliver ramt uforholdsmæssigt hårdt.
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
Den første er ikke så nøjagtig, men den der bruges, når der ikke er andre data.
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
De grønne afgifter er jo også mega fusk. Her klapper man så bare i hænderne, da det altid er til vores fordel m.h.t grøn afgift , selv om bilerne ikke kører 22/L, når det er lovet.
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Det sku sørgeligt som vi skal tvinges over i sikre og økonomiske biler...
Btw. Havde jeg en G2 GTI16 med læder kabine og elsoltag samt ruder den havde kostet 13000kr i afgift tilbage i 2007
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
Nej , det er ikke en liberal regering vi har , og håber da ALDRIG vi får det. !!!!
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Sidste omlægning gav trods alt over en bred kam billigere biler. At der så er visse nicher, der bliver ramt hårdt, men som kun rammer få mennesker, er en omkostning, man må betale til gavn for de fleste.
Det kan godt være, at dyre biler er blevet billigst. De biler, jeg kigger på, er blevet 50.000 kr. billigere. Men det ændrer dog ikke på, at de stadigt koster 250.000 kr. I AFGIFT ALENE. Så at sige, man pisser på den brede befolkning, er nok at stramme den...
Det samme gælder topskat og alt muligt andet. Hvis man fjerner topskatten, ændrer det jo ikke på, at man fortsat betaler mere i skat, når man tjener 1 mio., end når man tjener 300.000 kr.
Min pointe er, at diskussionen bliver totalt forvredet. Man kan synes om det, hvad man vil, men man er nødt til at holde fokus.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Vores regering uanset farve ønsker kun at.
Folk ikke må havde en passion.
De skal leve sikkert.
Arbejde til de dør.
holde kæft og droppe alt selvstændig tankegang.
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Så var man fri for de fusker test mht. km/l 9 ud af 10 biler ALDRIG opnår og dem der gør, bliver fravalgt pga. de koster 2000kr mere om året at ha til at STÅ STILLE!
Det ville også hjælpe til omskiftning fra oliefyr og at hvidpladet lastbiler ville hjælpe til med at lægge nye slidlag på motorvejen, måske endda et ekstra spor, samt farten vil falde i takt med at man bliver "straffet" for at træde på pedalen, hver gang man tanker og folk vil sandsynligvis få en meget bedre kørselsdynamik, hvor det i dag gælder om at træder mest på speeder/bremse, så man holder helt oppe i røven på forankørende istedetfror at "coaste" hen til lyskryds når der bliver rødt osv.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Igen; det er bare fakta, man må forholde sig til. Man kan synes om det, hvad man vil.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Fjerner man ejerafgift og lægger end kr mere på brændstoffet så skam folk der køre i en Aygo bruge over 50-60liter om måneden før de gå i minus...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Hvis en direktør (jeg hader i virkeligheden brugen af det udtryk...) har en bil, der lempes med 1 mio. i afgifter, skal den jo hentes ind via de nye brændstofafgifter. Det bliver ikke ham selv, der kommer til at betale det, da benzinen nu koster det samme i afgift for alle. Det må derfor være de billige biler, der betaler prisen.
Antaget at alle biler havde kørt det samme pr. liter ville det svare til, at man vedtog, alle biler nu blot koster fx 150.000 kr. i afgift - uanset størrelse, pris osv. Denne model ville på samme vis gå ud over de lavtlønnede.
Bemærk, at jeg hverken taler for eller imod. Jeg fremlægger bare fakta. Det er jo - alt andet lige - den nødvendige konsekvens af forslaget.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
Har en ven der lige har hoppet med på vogne og købt en helt ny bil. Han kunne spare mellem 300 og 600kr om måneden selvom han skulle betale afdrag... Men at begynde at lave fradrag for sikkerhedsudstyr og tillæg for km/l under 20km/l er så hippie så det halve ville gør mig dårligt.
Om min løsning er bedee skal jeg ikke kunne sige. Men at overkomplicere ting ser jeg som en negativ ting. Syntes de små biler er for billige at eje. (de er dog steget lidt her nu.) men nogle store biler er for dyre Eks landcruiser eller en sjov a6'er med deres 8-12000kr årligt. Om man skulle tage alle pengene der kommer ind og regne gennemsnittet ud og sætte afgiften efter det. Kan godt være men efter et par år har tabt penge i indtægt men så det nok fordi folk enten begynder at Cykle eller tage offentlig transport så gevinsten vil måske ligge i en anden kasse
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Det er jo fordi systemet er helt forkvaklet I dag og koster også en bondegård I administrationen osv.
Hvis vi startede fra nul punktet så vil det jo være ens for alle og direktøren der køber en Porsche Panamera og sparer en del afgift ved køb og på ejer afgift, han kører så også det kortere på literen og har betalt noget mere i skat for at gi 500.000kr for bilen, mod de 50.000kr for en lavtlønnets Citigo.
Så direktøren er stadig ham der spytter mest i kassen via skatten.
Jeg er så træt af den med hvem der får den største lettelse ud af at rydde op i afgiftshelvedet, så det bliver fair, simpelt og fornuftigt i fremtiden, fremfor hvem der "får" mest.
Det svarer jo til at ungerne skal rydde hver deres værelse og får 50kr for det, hvor teenage drengen der roder fra kælder til loft han slider mere for det, end teenage pigen der har lagt sit vasketøj i kurven osv., der får hun da også mest "timeløn", men hun har så også lagt mere arbejde i at holde værelset i ugens løb, så det går lige op.
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Dette er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen.
Det kan være den har været her før - men den gælder fortsat...
Det handler om skatter - progression - skattelettelser - og en mangel på noget der minder om en anstændig tone fra de ultra venstreorienterede.
Dette er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen.
Den fælles regning på restauranten ender hver dag på 1.000 kroner, og de ti deler den op på nogenlunde samme måde, som vi betaler skatter her i landet.
De første fire - de fattigste - skal derfor ikke betale noget. Den femte skal betale 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den ottende 120 kroner og den niende 180 kroner. Den tiende, den rigeste af dem, skal betale 590 kroner.
Sådan spiser de sammen hver dag, og alle er de glade for den måde, de deler regningen på. Lige ind til restauratøren pludselig giver dem rabat: “Eftersom I er så gode kunder, giver jeg jer 200 kroner i rabat på jeres middage” siger han. En middag for ti personer koster derefter 800 kroner.
Gruppen vil stadig betale regningen på samme måde, som vi betaler skatter her i landet. Så de første fire bliver ikke påvirket: De skal stadig ikke betale.
Men hvad med de seks andre - dem som betaler - hvad skal de gøre? Hvordan skal de fordele rabatten på 200 kroner, så alle får en lige del? Og nu skal man holde ørene stive: De finder ud af, at 200 kroner divideret med seks bliver til 33,33 kroner. Hvis de trækker det beløb fra hver persons andel, skal den femte og sjette person have penge for at spise.
Restauratøren foreslår, at det mest rimelige vil være at reducere hver person regning omtrent jævnt, og han sætter sig til at regne på, hvad hver person skal betale.
Resultatet bliver, at også den femte person kan spise gratis, den sjette skal betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den ottende 90 kroner, den niende 120 kroner. Den tiende skal betale 520 kroner i stedet for de 590. Ergo får alle seks personer en lavere pris end tidligere, og de fire første kan fortsat spise gratis.
Men så er det, at én i selskabet begynder at sammenligne, hvad de hver især har sparet, da de står uden for restauranten og snakker. “Jeg fik kun 10 kroner af de 200 kroner”, begynder den sjette person og peger på den tiende. “Men du tjente 70?. “Præcis”, siger den femte person. “Jeg sparede også bare en 10´er. Det er uretfærdigt, at han fik syv gange mere end mig!”. “Det er sandt”, råber den syvende person. “Hvorfor skal han have 70 kroner, når jeg kun fik 20? De rige skal altid have det bedre!!!”. “Hør et øjeblik”, forsøger de fire første. “Vi fik jo overhovedet ingenting. Det her system udnytter de fattige”.
De ni personer omringer den tiende og giver ham tæsk.
Næste aften kommer han slet ikke til middagen, men de ni andre sætter sig til bordet og spiser uden at vente på den tiende. Da regningen kommer, opdager de noget.
Der mangler 520 kroner…”
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg forklarer bare, hvordan tingene hænger sammen med jeres forslag.
Men jeg kan da så oplyse, at jeg både er træt af at betale høje registreringsafgifter og topskat. Sådan er det. Men jeg er ikke SÅ træt af det, at jeg orker at gå ind i politik med henblik på at forsøge at ændre det.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
En efterhånden gammel historie, men det er samme hylen hver gang der er skatte lettelser. Fakta er at dem der tjener mest får mest i sidste ende. Og dem der køber en dyr bil får mere i afgiftslettelse en dem der køber en billig bil.
Alt det der sludder med at de fattige betaler, vrøvl dem der tjener godt får lov til at beholde lidt flere af deres egne penge, og det er vel fair nok de bidrager mere end rigeligt i forvejen....
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
Siger bestemt ikke at amerikansk politik er bedre end vores (fuck Trump), men Liberal Alliance ville sgu nærmest blive set som social demokrater derovre.... Der er ingen egentlig "frihed" i Danmark. Bare en masse illusioner, og penge der gør os slaver, kun de få når ud af den tilstand. Der er blevet lavet en masse ekstreme regler fx indenfor biler så vi bliver tvunget til en bestem bilklasse, uden at gøre det fuldstændig umuligt for os, at opnå en fed bil, dog stadig er de fleste langt fra. Man kan jo ingen gang vælge at prioritere sine penge på biler hvis man har normal indkomst. Jeg føler ikke det er frihed.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Ja vi skal nok ikk satse på mere velfærd med den slags planer fra de kommende generationer.. og det er skam også fint.. jeg er vellønnet og skal nok klare mig.. men det er nu heller ikke mig som brokker mig over at jeg ikke har nok og at biler er uopnåelige..
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
Tror du har misforstået lidt. Når jeg ARBEJDER i Danmark betaler jeg også skat i DK af min indtægt jo. Stadig højere løn end samme job i Tyskland.
Så det skam ikke anderledes.
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Det håber jeg du kan se.. ikke at det overhovedet kommer mig ved.. prøver bare at sætte tingene lidt i perspektiv for dig.. for lønninger i tyskland ER lave.. og så virker det nemlig ikk så atraktivt med billige biler.. men hvis man nu kunne score en høj løn fra et land og billige biler fra et andet land så er danmark lige pludselig det land hvor det rent faktisk bedre kan betale sig at arbejde.. hmm det rigtig sjove eksperiment ville være at arbejde med en lav tysk løn og så komme om 5 år og fortælle hvad du synes om danmark
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
Og kan ikke sige andet end det ikke rigtig rager mig om jeg bruger mine penge i DK, hvis det ikke kan betale sig. Det er Danmarks fejl. Kan være det lyder koldt men det er ikke sådan ment, er ikke typen uden nogen medfølelse, men synes sgu det for meget af det gode.
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.155
for og arbejde i Danmark, til højer løn end de kunne få i Tyskland,
og de var lavt lønnede her i DK,
de gjorde det glædeligt, da de nærmest, fik diriktørløn, i forhold til hvad de havde fået i Tyskland.
så mange tysker køre til DK og arbejde, men bor i tyskland,
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Ja det er lidt pudsigt at det er det store flertal af lavtlønnede der får lov til at bestemme over mindretallets millioner at de skal deles med alle ??
Se bare sladderbladene i går med Dyne Larsen på spisesedlen og overskriften "skattehykler - vil gerne betale skat men ikke arveafgift"
Det kan jeg sku godt forstå at man ikke vil betale afgift af penge man selv har tjent og allerede betalt skat af i forvejen, ligesom tilfældet er med bilafgifterne, ved arv får man bare INTET ud af det udover det er en ekstra skat på I forvejen beskattede penge.
Den mand er trodsalt ham der har betalt for det meste velfærd her i landet.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
en stemme er en stemme uanset hvor mange penge man tjener, at tjene mange penge er et valg, men dermed har man også taget et fravalg, fravalg om at tømme folks skrald, passe deres børn, rydde op i deres gader, sørge for at madindustrien kører rundt, sørge for at der løber rent vand i folks vandhaner mm.. alle jobs er vigtige, hvis 100% af befolkningen var direktører der sad på kontor.. så ville der nok ikke gå mange dage før vi alle døde af sult...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Men det var nu heller ikke et udtryk for, at det var sådan, det i min optik optimalt set skulle være. Det var som sagt bare et tankeeksperiment.
Jeg mener dog godt, man også kan lege med tanken om, at man fx skulle være i beskæftigelse - eller have været det i en given periode forinden - for at få en stemme under visse betingelser.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
selvom jeg hører til sidstnævnte gruppe, så synes jeg det ville være en rigtig skidt ide
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Men vi finder jo så heller aldrig ud af det i praksis, for det vil altid forblive en tanke.
mar 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 9 Emner: 81 Svar: 723
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Jeg synes da det er ligeså vigtigt at mine børn bliver passet i børnehave, og at nogen sørger for at der kommer vand ud af vandhanen som det er at jeg beregner bærende konstruktioner som skal huse mennesker...
uden pædagoger kan jeg jo ikke gå på arbejde... og uden vand dør jeg...
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det er markedet, der selv vurderer, hvem der er "vigtigst" - altså set i forhold til, hvad de vil få i løn.
Så det handler i virkeligheden mere om, hvem der skal bestemme, hvad vores skattekroner skal bruges til, end det handler om at skære en masse af sådanne stillinger væk.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Som jeg siger... Markedet skulle nok regulere det.
Og igen må jeg pointere, at det for mig ikke er et ønskesamfund i sig selv. Det er bare et meget sjovt tankeeksperiment, som på sin vis i min optik kan forekomme rimeligt nok på visse punkter.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Svar: 9
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det er allerede påpeget i #25. Og som sagt tror jeg godt, det kan ramme hårdt på netop en Golf 1
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Svar: 9
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Svar: 9
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
okt 2017
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 7
apr 2014
Følger: 1 Svar: 22
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 12
Hilsen Kristoffer
Ekstremt høj vurdering af min golf :(